Wijkracht

De Kingschool werkt nauw samen met Wijkracht. Wijkracht is een dynamische sociaal werk organisatie in Twente. Wijkracht wil de zelfredzaamheid en maatschappelijke integratie van mensen met sociale zorgen vergroten. Wij streven naar een samenleving waarin alle mensen mee kunnen doen, meetellen en omzien naar elkaar.

Kom je er zelf even niet uit en wil je dat iemand je op weg helpt? Dát doen de professionals en vrijwilligers van Wijkracht graag. Met hun kennis en dankzij het grote netwerk weten zij je te ondersteunen op een manier die bij jou past. Hun doel: dat jij je goed voelt en meedoet op jouw manier.

Wijkracht ondersteunt iedereen bij allerlei vragen en problemen die je in het dagelijkse leven tegenkomt. Zij staan voor je klaar met informatie, advies en hulp.

“School moet voor iedereen een leuke en veilige plek zijn om te leren. Het sociaal werk jeugd en gezin kan hier bij helpen”

Vanuit Wijkkracht werkt de Kingschool samen met o.a. Léontine van der Star. Hieronder stelt ze zich aan jullie voor.
Mijn naam is Léontine van der Star, sociaal werker Jeugd en gezin van Wijkracht Dinkelland. Ik heb 20 jaar ervaring in de jeugdhulpverlening en ik ben in maart 2022 in de regio begonnen om met de basisscholen samen te werken.

U kunt bij mij terecht met allerlei soorten vragen. Wanneer er vragen of zorgen zijn rondom uw kind thuis of op school over gedrag van uw kind, problemen in de sociale omgang, zelfvertrouwen, pesterijen enz. Ook wanneer er zaken spelen in uw gezin, kan ik in een gesprek met u meedenken. Wanneer er bijvoorbeeld sprake is van relationele spanningen, een scheiding, verhuizing, financiële zorgen, overbelasting, ziekte, of als u als ouder niet lekker in uw vel zit.

De eerste maandag van de maand ben ik in de school aanwezig. De tijden en data zullen in de nieuwsbrief genoemd worden. Ook kunt u telefonisch of via de mail contact met mij opnemen. Mijn werkdagen zijn maandag, dinsdag en donderdag.

Ik ben bereikbaar op nummer 06-34357927. Mijn emailadres is l.vanderstar@wijkkracht.nl. mijn vaste kantoor is in het Kulturhus