Daltonboek

Het doel dat wij met het Daltonboek nastreven is op een duidelijk manier uiteenzetten waar wij als Daltonschool staan en waar wij in de toekomst naartoe willen.

Dit Daltonboek is een naslagwerk voor ons als leerkrachten, voor toekomstige collega’s, invallers en een informatiebron voor ouders en andere belangstellenden. In dit boekwerk staat omschreven hoe wij als team van de Kingschool daltononderwijs vorm geven binnen onze school.

Natuurlijk gaat het er niet om dat alles mooi opgeschreven is, het gaat er om dat er in de praktijk op een goede efficiënte manier met de leerlingen gewerkt wordt. Mede daarom zal dit een ontwikkelend document zijn. Het onderwijs ontwikkelt zich waardoor je soms je werkwijze aan moet passen of je denkbeelden bij moet stellen.

Wij zijn een lerende school, met zelfstandige en verantwoordelijke leerkrachten, die binnen de geboden vrijheden het maximale uit de leerlingen willen halen.

Klik op de afbeelding om het Daltonboek te downloaden.