Aanmelden op de Kingschool

Nieuwsgierig naar ons onderwijs op de Kingschool?

Kom vooral kijken op de Kingschool. We willen je graag alles vertellen over onze mooie school. Mail of bel gerust. We maken samen een afspraak voor een gesprek en een rondleiding. Intussen kun je al meer lezen over onze school op deze website. Onderaan staan enkele folders waarin in het kort over o.a. Daltononderwijs en ouderbetrokkenheid wordt verteld.

Enthousiast over de Kingschool? Hoe nu verder …

Ben je enthousiast over het verhaal wat je hebt gehoord over de Kingschool? Leuk! Op school liggen inschrijfformulieren. Deze mag je op school invullen, maar je mag daar thuis ook even de tijd voor nemen. Heb je hierover vragen? Laat het ons weten. We helpen je graag verder!

Specifieke ondersteunings- behoeften?

Wanneer ouders hun kind willen aanmelden op onze school en het heeft (mogelijk) extra ondersteuning nodig, dan verkennen we met elkaar de ondersteuningsbehoeften van jullie kind, jullie verwachtingen en de mogelijkheden van onze school. Het is belangrijk om open en eerlijk naar elkaar te zijn zodat we het beste onderwijs voor jullie zoon of dochter kunnen bieden. Of dat op de Kingschool is of op een andere school.

We hanteren daarbij een aantal afwegingen, zoals:

• Kunnen wij als school een zodanig onderwijsaanbod doen dat er voldoende ontwikkelingskansen voor jullie kind zijn?
  • Kunnen we een veilig schoolklimaat blijven garanderen?
  • Is de groepssamenstelling zodanig dat de leerkracht in staat is, zo nodig met extra ondersteuning, het passend onderwijs te organiseren?
  • Hebben we de verwachting dat we ook de volgende jaren het kind passend onderwijs kunnen bieden?

Zij-instroom

Voor leerlingen die van een andere school komen en graag op de Kingschool naar school willen, hebben we met alle Denekampse basisscholen afgesproken dat er twee ‘zij-instroom-momenten’ zijn. Deze zijn na de zomervakantie en na de kerstvakantie. Bij verhuizing kan hiervan afgeweken worden. Daarnaast is het altijd mogelijk om naar aanleiding van een gesprek maatwerk toe te passen en van deze bovengenoemde afspraak af te wijken.

Wil je liever de brochures op papier? Kom even langs op de Kingschool. We hebben ze voor je klaarliggen!